Zadanie 1
Dwie trzecie wszystkich pracowników firmy handlowej Kolps stanowią sprzedawcy,a jedną piątą urzędnicy.Oprucz tego firma ta zatrudnia sprzątaczkę,dyrektora i dwóch zastępców dyrektora.Ile osób pracuje w Klopsie ?

Zadanie 2
Grządzielka ma trzy razy więcej pętelek niż kompałka.Gdyby kompałka miała sześć pętelek więcej ,to miałaby ich tyle samo co grządzielka.Ile pętelek mają grządzielka i kompałka ?


WAZNE !!! Potrzebne jak najszybciej ! Pliska o pomoc ! Za najlepsza dam naaj ;))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T18:48:12+02:00
1.
x - liczba wszystkich pracowników
x=2/3x + 1/5x + 1+1+2
x=10/15+3/15+4
x-13/15=4
2/15x=4
1/15x=2
x=2*15
x=30

Odp:W Klopsie pracuje 30 pracowników.

2.
g - grządzielka
k - kompałka
3k = g
k+6 = g

3k = g
k+6 = 3k

3k=g
2k=6

g=3k
k=3

k=3
g=9

3+9=12

spr.:
3*3=9
3+3=9

Odp.: Grządzielka i kompałka mają razem 12 pętelek.


licze na naj...
2010-04-13T18:51:34+02:00
Zadanie 1
2/3x+1/5x+4=x
2/15x=4
x=30
zadanie 2
układ równań:
g=3k
k+6=g

k=3
g=9

k+g=12
2010-04-13T19:11:22+02:00
Zadanie 1
x - lp. wszystkich pracowników
x=2/3x + 1/5x + 1+1+2
x=10/15+3/15+4
x-13/15=4
2/15x=4
1/15x=2
x=2*15
x=30
Odp:W Klopsie pracuje 30 osób.

Zadanie 2
g - grządzielka
k - kompałka
3k = g
k+6 = g
3k = g
k+6 = 3k
3k=g
2k=6
g=3k
k=3
k=3
g=9
3+9=12
Odp.: Grządzielka i kompałka wspólnie12 pętelek.