O której godzinie między 23:30 a północą stosunek liczby minut, których brakuje do północy, do liczby minut, które upłynęły od 23:30, jest równy 1/4?

Jest to zadanie z proporcjonalności !!!!!!!!!!!!!!!!
Trzeba je rozwiązać na proporcje !!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:46:24+02:00
30-x-- liczba minut do północy
x --- liczba minut która upłynęła od 23:30
(30-x)/x=1/4
x=4(30-x)
5x=120
x=24
o godzinie 23:54
1 5 1
2010-04-13T19:07:04+02:00
30---z =lp. minut do północy

x =lp. minut która upłynęła od 23:30

(30-x)/x=1/4

x=4(30-x)

5x=120

x=24

Dokładnie o godzinie 23:54
2 3 2