Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • halu
  • Rozwiązujący
2010-04-13T18:49:00+02:00
A) Zależy to od znaku ładunku, jeżeli sa tego samego znaku to się odpychają( np. + +) jeżeli przeciwnego do przyciągają (+ -)
b) Siła oddziaływania dwóch ładunków punktowych q1 i q2 jest wprost proporcjonalna do wielkości każdego z ładunków i odwrotnie proporcjonalna do kwadratu odległości między nimi.
1 5 1
2010-04-13T18:53:08+02:00
Odp.
Prawo Dufaya.
Ładunki jednoimienne odpychają się a różnoimienne przyciągają się.
b)Prawo Coulomba:
Siła wzajemnego oddziaływania ładunków jest wprost proporcjonalna do iloczynu wartości ładunków a odwrotnie proporcjonalne do kwadratu odległości między nimi.
Wzór:
Fc=(k*q1*q2)/r2.
1 5 1