Zapisz opis i wnioski doświadczeń :
I.Do wykonania doświadczenia potrzebne będą: kość z kurczaka, ocet i głębokie naczynie.
1.Wlej ocet do naczynia.
2. Zanurz w nim kość.
3.Odczekaj kilka dni, a następnie wyjmij kość z octu i opłucz ją w wodzie.
4.Sprawdź, jakich właściwości nabrała kość po rozpuszczeniu soli mineralnych za pomocą octu.
II. Do wykonania doświadczenia potrzebne będą: kość z kurczaka, palnik, szczypce
1.Chwyć kość z kurczaka szczypcami
2.Trzymaj ją nad palnikiem tak, aby zaczęła się palić. Po chwili odłóż ją.
3. Kiedy kość wystygnie, sprawdź jak zmieniły się jej właściwości po spaleniu substancji białkowej.

Doświadczenie z podręcznika do biologii
,,Puls życia'' do kl. II gimnazjum
wydawnictwo Nowa Era
strona 38
Proszę.! Pomocy.!

2

Odpowiedzi

2010-04-13T18:58:20+02:00
Kość stanie się bardzo łatwa do wygięcia
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Sill
  • Początkujący
2010-04-13T19:09:40+02:00
Kość stanie się giętka, ponieważ ocet wypłucze z niej wapno
4 3 4