Zadanie 9/ 72 kl. 1 gim. matematyka z plusem ;)

treść:
kurs kroju i szycia rozpoczęło 200 osób, w tym 70% mężczyzn. po pierwszym dniu zajęć wyjechało 60% mężczyzn i 10% kobiet. ile osób kontynuowało naukę kroju i szycia w drugim dniu kursu ?

nie kumam procentów! proszę o pomoc.
zależy mi na czasie! ; d

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:16:11+01:00
1.
70%-mężczyźni
30%-kobiety <bo 100%-70%=30%>
200-wszystkie osoby

0,70*200=140 - mężczyźni
200-140=60 - kobiety

Po pierwszym dniu wyjechało:
0,60*140=80 - mężczyzn
0,10*60=6 - kobiet

140-84=56- mężczyźni którzy zostali
60-6=54 - kobiety które zostały
56+54=110 - zostało razem

Naukę kroju i szycia w drugim dniu kursu kontynuowało 110 osób.
25 4 25
1.
70%-mężczyźni
30%-kobiety <bo 100%-70%=30%>
200-wszystkie osoby

0,70*200=140 - mężczyźni
200-140=60 - kobiety

Po pierwszym dniu wyjechało:
0,60*140=80 - mężczyzn
0,10*60=6 - kobiet

140-84=56- mężczyźni którzy zostali
60-6=54 - kobiety które zostały
56+54=110 - zostało razem

Naukę kroju i szycia w drugim dniu kursu kontynuowało 110 osób. 1.
70%-mężczyźni
30%-kobiety <bo 100%-70%=30%>
200-wszystkie osoby

0,70*200=140 - mężczyźni
200-140=60 - kobiety

Po pierwszym dniu wyjechało:
0,60*140=8
2009-11-04T17:25:08+01:00
200- razem
70%- mezczyzni
reszta (30%)- kobiety
70*200:100= 140- tylu jest mezczyzn
200-140=60- tyle zostalo kobiet

140*60:100=84- tylu mezczyzn wyjechalo
60*10:100= 6- tyle wyjechalo kobiet
84+6=90-razem wyjachalo tyle osob

200-90=110- pozostale osoby

odp. nauke kontynuowalo 110 osob.
14 4 14