Zakwalifikuj podane surowce mineralne biorąc pod uwagę ich zastosowanie,do odpowiednich grup:
a) surowce energetyczne
b) surowce budowlane
c)surowce chemiczne
d)surowce metalurgiczne
e)surowce zdobnicze

węgiel kamienny,wapień,rudy żelaza,sól kamienna,gips,złoto,ropa naflowa,ametyst,piasek,rudy niklu,diament,gaz ziemny,saletra chilijska,rudy srebra,złoto,agat,siarka,marmur

2

Odpowiedzi

2010-04-13T18:55:45+02:00
A-1,7,13,
b-6,9,18,
c-wszystkie wymienione,
d-3,10,14,
e-6,11,18
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:57:43+02:00
Surowce energetyczne: węgiel kamienny,ropa naftowa
surowce budowlane:piasek,gips,wapień
surowce chemiczne:siarka, gaz ziemny, saletra chilijska,sól kamienna,
surowce metalurgiczne: rudy niklu, rudy srebra, rudy żelaza,
surowce zdobnicze: złoto, agat, diament, marmur, ametyst,
2 3 2