Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:24:00+01:00
Grzyby :
- zatrucia przez bardzo toksyczne substancje w nich zawarte
- wywołują wiele groźnych chorób roślin, w tym także epidemicznych, które rozprzestrzeniają się bardzo szybko i często są przyczyną całkowitego niepowodzenia w uprawie, powodując tym samym ogromne straty gospodarcze.
- mogą one powodować choroby człowieka i zwierząt. Niektóre są sprawcami infekcji powierzchniowych i zakażają tylko skórę, włosy lub paznokcie. Inne są zdolne do wywołania chorób systemicznych: infekują tkanki i organy wewnętrzne i mogą opanowywać rozległe partie ciała.

Porosty:
- oddziałują negatywnie na niższe i wyższe rośliny oraz ich diaspory, a także na grzyby pasożytnicze, hamując lub blokując ich wzrost
-produkują specyficzne substancje chemiczne trujące.
1 5 1
2009-11-04T17:30:49+01:00
Grzyby :

- Wywołują choroby ludzi i zwierząt (grzybicę, zatrucia) oraz choroby roślin (zgnilizna bulw ziemniaczanych, zaraza ziemniaczana),
- Powodują psucie się produktów spożywczych,
- Jako pasożyty roślin uprawnych znacznie obniżają plony

porosty :

- oddziaływują negatywnie na niższe i wyższe rośliny oraz ich diaspory, a także na grzyby pasożytnicze, hamując lub blokując ich wzrost
-produkują specyficzne substancje chemiczne trujące.

2 4 2