Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T19:03:10+02:00
15 -ilość wszystkich zadań
x -ilość dobrych odpowiedzi do zadań
15 - x -ilość odpowiedzi złych
54 -zdobyte punkty
5x -pięć pkt za dobre rozwiązania
-2(15 - x) -za złe lub brak rozwiązań -2 pkt

za każdą dobrą odp otrzymano 5 pkt a za złą lub brak odp tracono 2 pkt więc mamy równanie takie oto:
5x - 2(15 - x) = 54

no to liczymy;

5x - 30 - 2x = 54
5x + 2x = 54 + 30
7x = 84 /dzielimy przez 7
x = 12

Szymon rozwiązał poprawnie 12 zadań .
1 5 1
2010-04-13T19:04:35+02:00
54 pkt- punkty zdobyte przez Szymona
5 pkt - max ilość punktów za każde zadanie
15 - ilość zadań na sprawdzianie
5*15=75 - max punktów do zdobycia
2pkt - ujemne punkty za złe rozwiązanie
x - ilość zadań rozwiązanych poprawnie
15-x -ilość zadań rozwiązanych niepoprawnie
5x-łącznie punktów za zadania rozwiązane poprawnie
2(15-x)-łącznie punktów ujemnych za zadania rozwiązane niepoprawnie
75-54=21 - straconych punktów
75-5x+2(15-x)=21
75-5x+30-2x=21
-7x+105=21 /-105
-7x=-84 /÷(-7)
x=12
12 - zadania poprawnie rozwiązane
15-12=3 - zadania rozwiązane niepoprawnie

Odp.: Szymon prawidłowo rozwiązał 12 zadań.
2010-04-13T19:09:22+02:00
X - dobrze rozwiązane zadania
15-x - źle rozwiązane
x * 5 - (15-x) * 2 = 54
5x - (15 + x ) * 2 = 54
5x - 30 +2x = 54
5x + 2x = 54 + 30
7x = 84 | :7
x= 12