Proszę o obliczenia, wynik i dokładne wytłumaczenie.

W opakowaniu kremu Xilan było dotychczas 100 ml kremu i krem ten kosztował 12zł. Producent przygotował dwie wersje promocji tego kremu. Która z tych promocji jest bardziej opłacalna dla klienta?

Promocja 1
Za tę samą cenę otrzymasz o 20% więcej kremu

Promocja 2
Za tę samą ilość kremu zapłacisz o 20%mniej

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:24:06+01:00
100ml - 12 zł

100ml - 100%
x - 20%

x = 100*20/100 = 20 = 120 ml

12 zł - 100%
x - 80%

x = 12*80/100 = 9,6
odp ; promocja 1 - 120 ml kremu
promocja 2 - 9,60 zł
opłacalna jest promocja 2

2009-11-04T17:25:11+01:00
20% z 100
20/100%*100=20

120 ml = 12 zł
100 ml=9 i 3/5

20% z 12
20/100%*12=2 i 2/5
12-2 i 2/5=9 i 3/5

Odp. Bardziej się opłaca ta druga wersja
2009-11-04T17:48:39+01:00
100ml *120%=100*120
-----=120 ml
100 bedzie kosztowalo 12 zl





12*20%=12*20 12
----=-----=2.4
100 5

12-2.4=9.6



masz najwazniejsze dzialania a do wniosku ktora oferta jest lepsza dojdz sama