Zadanie 1. Rozwiąż równania: znak / oznacza ułamek , ^ oznacza potęgę a spacją oddzielam ułamek od litery albo liczby
a) 2x-3(4x-3)+2(8-5x)+3(x-1)=-12
b)y- 2y-3/6=2/9-1 1/3y
c)5x+4=5x-5+9
d)x+3/3 -x-4/2 =-3/18 x
e)2(3-x)-5(-2x+1)=-x-3(x-1)+10

Zadanie 2.
Suma 3 liczb wynosi 158. Pierwsza z nich jest dwa razy większa od drugiej i o 8 mniejsza od trzeciej. Jakie to liczby?

Zadanie 3.
Z pewnego nudnego przyjęcia po godzinie wyszła połowa gości, po dwóch godzinach 1/8 wszystkich gości, wkrótce po nic jeszcze 1/5 wszystkich gości,a w połowie przyjęcia wyszły następne 4 osoby. Do końca przyjęcia pozostały 3 osoby. Ile gości było na przyjęciu?

Zadanie 4
Za dwie książki Wojtek zapłacił 36 zł. Oblicz cenę każdej książki, jeżeli jedna była o 20% tańsza od drugiej.

Zadanie 5.
Rok temu Wojtek i Asia mieli razem 13 lat, a za rok Wojtek i Jacek będą mieli w sumie 16 lat. Kto jest starszy? Asia czy Jacek? O ile lat.??

BARDZO WAS PROSZĘ O POMOC BO MAM TE ZADANIA NA JUTRO!!!!!!
ZA POMOC BĘDĘ OGROMNIE WDZIĘCZNA I ZREWANŻUJĘ SIĘ JAK TYLKO MOGĘ!.:) Jeżeli ktoś wie tylko 1 zadanie albo więcej to niech mi napisze!. ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:14:21+02:00
1. a) 2x-12x-9+16-10x+3x=-12
-17x+4=-12 /-4
-17x+=-16 /:(-17)
x= 16/17
b) y-2y-3/4=2/9-4/3y
-y-3/4=2/9-4/3y /+3/4
-y=2/9+3/4-4/3y /+4/3y
1/3y=8/36+27/36
1/3y=35/36 /:1/3
y=35/36*3
y=35/12
c) 5x+4=5x+4
0=0
1 5 1
2010-04-13T19:20:06+02:00
zad. 4
14.40+7,20=21,60 +14.40 = 36
36------100%
x --------- 20%
proporcja ;
x = 36*20/100
skracamy 36 przez 2 = 18 , skreślamy przy 20 - zero , przy 100 skreślamy jedno zero i skracamy 10 przez 2 = 5
x = 36/5= 7,2
36-7,2=28,80
28,80 : 2 = 14,40
chyba dobrze ...