1. Biuro podróży Dookoła Świata podało, że aż 20 000 osób, czyli 40% klientów biura, odwiedziło Egipt. Ile osób korzystało z usługi tego biura? (OBLICZENIA!)

2. Paczka wafelków firmy Andrut kosztuje 2,10 zł. W paczce jest 12 wafelków, ale w ramach akcji promocyjnej firma Andrut proponuje po tej samej cenie paczkę zawierającą 15 wafelków. O ile procent tańszy jest teraz każdy wafelek? (OBLICZENIA!)

Prosze o szybkie rozwiązanie, na jutro!
Pierwsze najlepsze :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:22:11+01:00
Zadanie1

40% = 20 000/:2
20% = 10 000 / *5
100% = 50 000

z tego biura korzystalo 50 000 osob


zadanie 2
2.10zł - 12wafelkow - przed propocja

0.175 zł - 1wafelek <bo : 2.10 :12>


2.10 --15walefków - po pormocji
0.14zł - 1 wafelek

0.175 - 100%
0.14 - X

0.14 * 100% / 0.175 = 80 %

100% - 80% = 20%

Kazdy wafelek jest teraz tanszy o 20%
2009-11-04T17:25:11+01:00
Zad. 1
x - ilosc osob korzystajacych z uslug tego biura

x * 40 / 100 = 20000
40x = 2000000
4x = 200000
x = 50000

zad.2
cena 1 wafelka przed promocja = 2,10 / 12 = 0,175zl
cena 1 wafelka po promocji = 2,10 / 15 = 0,14zl

100-p - szukany procent

0,175 * p / 100 = 0,14
0,175p = 0,14
175p = 140
p = 80
100-p = 20
odp: kazdy wafelek jest teraz tanszy o 20%

2009-11-04T17:26:25+01:00
ZAD.1 x= liczba osób korzystających z usłóg tego bióra

40%=0,4
0,4x=20000
x=20000÷0,4
x=50000

odp. 50000 osób odwiedziło to bióro