Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie a jedna trzecia rozwionzuje krzyżówki. wśrud pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta książke i tylko jedna studentka pilnie notuje .lu studentów jest obecnych na tym wykładzie ?

2

Odpowiedzi

2010-04-13T19:12:33+02:00
Dane:
1/2 - śpiący,
1/3 - rozwiązujący,
6 osób - reszta.

1/2 + 1/3 =3/6 + 2/6 = 5/6
6/6 - 5/6 = 1/6 - reszta, czyli 6 osób.
6*6= 36

odp. na wykładzie jest obecnych 36 osób
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:20:17+02:00
X - liczba studentów obecnych na wykładzie.
1/2x - liczba studentów, którzy drzemią.
1/3x - liczba studentów, rozwiązujących krzyżówki.
5 - liczba studentów, którzy czytaja książkę.
1 - liczba studentów, która pilnie notuje.

1/2x + 1/3x + 6 = x |*6
6 * 1/2x + 1/3x * 6 + 6 * 6 = 6 * x
3x + 2x * 36 = 6x
5x * 36 = 6x
-x = -36 | * (-1)
x = 36

Odp.: Obecnie na tym wykładzuie jest 36 studentów.

Wszystko. ;**

Błagam o najlepsze, potrzebne mi są punkty, to jest dobre rozwiązanie, też to miałam jako pracę domową i dostałam 5. Więc proszę o najlepsze ! ;***