Odpowiedzi

2010-04-13T19:12:19+02:00
Ciecze przewodzą prąd elektryczny jedynie wówczas,gdy znajdują się w nich ładunki elektryczne.
Przykład :-- woda destylowana nie przewodzi prądu z powodu braku ładunków,ale wystarczy wsypać kilka kryształków soli która rozpadnie się na ładunki elektryczne (jony dodatnie i ujemne) i ten roztwór doskonale przewodzi prąd.
Podobnie rzecz ma się w gazach.Gaz niezjonizowany(brak ładunków) nie przewodzi prądu ,ale zacznie go przewodzić jeżeli gaz zostanie zjonizowany np. przez odpowiednio wysokie napięcie elektryczne.Powstaną wówczas w gazie jony ,które są ładunkami i gaz przewodzi prąd.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:15:05+02:00
Gaz niezjonizowany nie może przewodzić prądu, ale jeżeli zostanie zjonizowany może wówczas go przewodzić. Powstawają wtedy w gazie jony, które służą za ładunki i wtedy gaz przewodzi prąd.
5 4 5