Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:14:44+02:00
Przydomek ten został nadany słusznie, gdyż Karol Wielki wprowadził wiele reform. Ujednolicił system miar i wag, dbał o rozwój handlu z północą i wschodem. Zrezygnował z urzędu majordoma rozdzielając jego zadania na urzędników. W roku 800 otrzymał koronę cesarską od papieża. Rozwinął szkolnictwo wprowadzając siedem nauk wyzwolontch (gramatykę, retorykę, dialektykę, arytmetykę, geometrię, astronomię i muzykę). na dworze w Akwisgranie zorganizował akademię dla uczonych, gdzie mogli spokojnie dyskutować i prowadzić badania. Tak więc panowanie Karola Wielkiego przyniosło odrodzenie dawnych wzorów starożytnej sztuki , języka i literatury.
4 3 4
2010-04-13T19:19:04+02:00
Karol otrzymał woj przydomek gdyż stworzył i zjednoczył państwo franków prowadził liczne zwycięskie wojny przeznacz a hojne sumy na naukowców którzy opracowywali unowocześnia poza tym szerzył chrześcijaństwo
2 3 2