Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:19:26+02:00
1.Rośliny nasienne rozmnażają się przede wszystkim za pomocą nasion, które powstają w wyniku procesu płciowego. Nasiona mają charakter przetrwalników, zawierają substancje zapasowe, które wykorzystuje rozwijający się sporofit.

2.- są surowcem dla przemysłu spożywczego ( m.in. trzcina cukrowa, ziemniaki, rośliny oleiste, rośliny zbożowe), odzieżowego ( m.in. bawełna, len), chemicznego ( m.in. kauczukowiec), papierniczego, budowlanego, meblarskiego ( m.in dąb, buk)
-są wykorzystywane do produkcji leków ( np. podbiał, mięta)
- są stosowane jako pasza dla zwierząt gospodarskich ( m.in. koniczyna)
- służą bezpośrednio jako pożywienie o wysokich walorach odżywczych i smakowych ( warzywa i owoce)
-są źródłem licznych przypraw ( np. cynamonowiec, wanilia, goździkowiec) i używek ( mp. kawa, herbata, kakao, tytoń.)

Mam nadzieję, że pomogłam, jak mialam tak napisane w zeszycie :D licze na najjj :D pozdro
5 2 5
2010-04-13T19:19:48+02:00
1.Rozmnażanie – wytwarzanie nowych osobników tego samego gatunku przez podział osobnika macierzystego lub przez oddzielenie od niego komórek lub grup komórek.

2.są surowcem dla przemysłu spożywczego ( m.in. trzcina cukrowa, ziemniaki, rośliny oleiste, rośliny zbożowe), odzieżowego ( m.in. bawełna, len), chemicznego ( m.in. kauczukowiec), papierniczego, budowlanego, meblarskiego ( m.in dąb, buk)
-są wykorzystywane do produkcji leków ( np. podbiał, mięta)
- są stosowane jako pasza dla zwierząt gospodarskich ( m.in. koniczyna)
- służą bezpośrednio jako pożywienie o wysokich walorach odżywczych i smakowych ( warzywa i owoce)
-są źródłem licznych przypraw ( np. cynamonowiec, wanilia, goździkowiec) i używek ( mp. kawa, herbata, kakao, tytoń)

3 2 3