Dzienne zapotrzebowanie 13 latka na weglowodany wynosi 340g, a na białko 75 g.Wyobraz sobie ze zywisz sie tylko bananami.Oblicz ile kg bananow powinienes zjadac dziennie aby dostarczac org. odpowiednia dawke a]weglowodanów b]białka

zawartosc banana
weglowodany 17%
białko 1%
inne 8%
woda 45%
niejadalne 29%

2

Odpowiedzi

2009-11-04T17:27:33+01:00
A)17% z x=340g
0,17 *x=340
x=340:0,17
x=300*100/17 (sto siedemnastych jakby co)
x=2000g
2kg

b)1% - 75g
10%-750
100%7500g
7,5kg
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:28:50+01:00
A)
17%=0,17
17% - 340g
x=340:0,17
x=2000g=2kg

b)
1% - 75g
100% - 7500g=7,5kg
2 3 2