Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T19:32:45+02:00
Wodę bromową odbarwia jedynie kwas oleinowy ,świadczy to o tym ,ze jest związkiem nienasyconym.

Tłuszcze dobrze rozpuszczają się w rozpuszczalnikach organicznych (eter, chlorofor, benzen) . :))
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:32:59+02:00
Tłuszcze można rozpuścić w rozpuszczalnikach niepolarnych np. w benzenie i innych węglowodorach, benzynie,nafcie, eterze, chloroformie.

Wodę bromową odbarwiają tłuszcze nienasycone, posiadające w swej budowie podwójne wiązania w łańcuchu węglowym kwasu tłuszczowego np. trioleinian glicerolu .
Benzyna? Dzięki, pomogłaś mi w zadaniu z Przyry ;p :D :* POZDRAWIAM <3