Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:25:01+02:00
Efekt cieplarniany - nadmierne zatrzymywanie ciepła przez gazy obecne w atmosferze to efekt cieplarniany. Oprócz tlenku węgla do gazów cieplarnianych zalicza się parę wodną, gazowe węglowodory, tlenek azotu, tlenek węgla i ozon .
4 4 4
2010-04-13T19:27:22+02:00
Pierwsza przyczyna: dziura ozonowa. Warstwa ozonu zatrzymuje na sobie promieniowanie UV. Druga przyczyna: gazy przemyslowe, smogi. dzialaja one jak szklarnia, wpuszczaja pod siebie cieplo ale ono nie jest w stanie wypromieniowac spowrotem. powoduje to podniesiesienie temperatury
Skutki:
podniesienie temperatury
zatopienie obszarow nisko polozonych
wymieranie gatunkow

licze na naj;)
2 4 2