Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T17:25:44+01:00
Funkcje trzustki w organizmie człowieka można podzielić na wewnątrzwydzielnicze, polegające na wydzielaniu hormonów (m.in. insulina) oraz zewnątrzwydzielnicze, opierające się na wydzielaniu i transporcie soku trzustkowego do dwunastnicy.
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:29:12+01:00
Trzustka pełni funkcję hormonalnego gruczołu dokrewnego, jak również odgrywa niezwykle ważną rolę producenta enzymów trawiennych. Większa część gruczołu wytwarza enzymy bezcenne dla trawienia białka, cukrów (weglowodanów) i tłuszczy. Są to tzw. trawienne soki trzustkowe, które w ilości ok. 1,5 litra są odprowadzane codziennie do przewodu pokarmowego, ściślej mówiąc – do dwunastnicy
7 4 7