Koledzy prosilbym o pilne wytłumaczenie tych pyań:
1.Co to jest okrąg?
2.Czy sirodek i promień okręgu należą do okręgu
3.Podaj wzór na długość okręgu
4.Co to jest koło?
5.Czy śodek i promień koła należą do koła?
6.Co to jest cięciwa okręgu lub koła?
7.Co to jest średnica okręgu lub koła?

2

Odpowiedzi

2010-04-13T19:25:46+02:00
1. Składa się z cięciwy , średnicy i pomienia
2. Tak
3. L=2 pi r
4.-
5. Tak
6.-
7. średnica to dwa promienie . Średnica zapisywana jest 2r.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:36:24+02:00
1Okrąg – zbiór wszystkich punktów płaszczyzny euklidesowej odległych od ustalonego punktu o zadaną odległość.

2. Tak
3.Długość okręgu L = 2 π r = πd
4.Koło – zbiór wszystkich punktów płaszczyzny, których odległość od ustalonego punktu na tej płaszczyźnie (środka koła) nie przekracza pewnej wartości (promienia koła).
5.Tak
6.Cięciwa - w geometrii oznacza odcinek łączący dwa dowolne punkty na okręgu, krzywej bądź powierzchni. Najdłuższa możliwa cięciwa dla danego okręgu (lub ogólniej dla dowolnego zbioru punktów) nazywana jest średnicą.
7.Średnica okręgu lub sfery – dowolny odcinek o końcach należących do tej figury i przechodzący przez jej środek symetrii.

PS-mam nadzieje ze dobrze :P
1 5 1