1. W czasie promocji obniżono o 20% ceny wszystkich towarów w sklepie. Śledzie po hawajsku kosztują teraz 3 zł 4 gr. Ile kosztowały przed ogłoszeniem promocji?

2. Pani Kasia otrzymała 270 zł podwyżki, co stanowiło 15% jej dotychczasowej pensji. Ile wynosi jej nowe wynagrodzenie?

3

Odpowiedzi

2009-11-04T17:28:32+01:00
Zad.1

100%- 20 %= 80 %
80 % - 3.40
100% =X

3.40 * 100 / 80 = 4.24
śledzie kosztowały 4.25

zad2

270zł - 15%
Xzł - 100%

270*100% / 15%= 1800zł

jej dotychczasowa pensja wynosi 1800zł



8 3 8
2009-11-04T17:37:51+01:00
Zad.1
100%- 20 %= 80 %
80 % - 3.40
100% =X
3.40 * 100 / 80 = 4.24
śledzie kosztowały przed ogłoszeniem 4.25
zad2
270zł - 15%
Xzł - 100%
270*100% / 15%= 1800zł
odp. wynosi 1800zł
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:38:18+01:00
()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-()-
Dane:
Cena śledzi po obniżce = 3,04 zł
Obniżka = 20%

100% - 20% = 80%
3,04 zł = 80%
x = 100%
3,04 zł × 100% = x × 80%
3,04 zł ÷ 80% = x
x = 3,8 zł

Odp.: Śledź kosztował przed ogłoszeniem promocji 3,80 zł

=====---------======---------======---------======---------======------

Dane:
podwyżka = 270 zł
premia to + 15% wynagrodzenia

15% = 270zł
100% ÷ 15% = 6,(6)
270 zł × 6,(6) = 1800 zł

Odp.: Wypłata dotychczasowa to 1800 zł

=====---------======---------======---------======---------======------

11 3 11