Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T19:24:29+02:00
GRANIASTOSŁUP

Graniastosłup, którego podstawy są trójkątami, nazywamy trójkątnym, gdy podstawy są czworokątami - czworokątnymi itd. Graniastosłup prosty, którego podstawa jest wielokątem foremnym, nazywamy graniastosłupem prawidłowym.

Objętość graniastosłupa: V = Pp * H

Pp - pole podstawy
H - wysokość graniastosłupa

Pole powierzchni całkowitej: Pc = 2Pp Pb

Pp - pole podstawy
Pb - pole powierzchni bocznej (suma pól wszystkich ścian bocznych )

OSTROSŁUP

Gdy podstawą ostrosłupa jest trójkąt, ostrosłup nazywamy trójkątnym, gdy czworokąt - czworokątnym itd. Ostrosłup, którego podstawa jest wielokątem foremnym, a krawędzie boczne mają jednakowe długości, nazywamy ostrosłupem prawidłowym.

Ostrosłup trójkątny nazywamy też czworościanem. Czworościan, którego wszystkie krawędzie mają jednakowe długości, to czworościan foremny.

Objętość ostrosłupa: V = 1/3Pp * H

Pole powierzchni całkowitej: Pc = Pp Pb

WALEC

Objętość walca: V = Pp * H

Pole powierzchni walca: Pc = 2Pp Pb

STOŻEK

Objętość stożka: V = 1/3Pp * H
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:26:16+02:00
Graniastosłup
V=Pp*H
Pc=2Pp +Pb

Ostrosłup
V=⅓Pp*H
Pc=Pp+Pb