Pomóżcie mi!!! prooosze!! Wiem ze moze i banalne zadanie.... ale jakos mi to nie wychodzi....;/

Kasia i Monika zbieraja pocztówki. Monika ma 70 pocztówek, a Kasia 105 pocztówek. O ile procent wiecej pocztówek ma Kasia niż Monika? O ile procent mniej pocztówek ma Monika niż kasia??

2

Odpowiedzi

2009-11-04T17:33:51+01:00
Obliczam, o ile procent więcej pocztówek ma Kasia niż Monika.
105-70/70 x 100%=35/70 x 100%=1/2 x 100%=100/2%=50%
Obliczam, o ile procent mniej pocztówek ma Monika niż Kasia.
105-70/105 x 100%=35/105 x 100%=33 1/3%
odp.Kasia ma o 50% więcej pocztówek niż Monika, a Monika o 33 1/3% mniej pocztówek niż Kasia.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:34:12+01:00
105-70=35 tyle wynosi roznica w pocztowkach
teraz robimy zestawienie tych dwoch danych czyli: roznica wielkosci pocztowek(wiecej pocztówek ma Kasia) w tym przypadku 35 do mniejszej ilosci pocztowek(niz Monika) i razy oczywiście 100% innymi slowy...
35/70*100%=3500/70%=50%

aby obliczyc II czesc zadania nalezy zestawić roznice ilosci pocztowek miedzy tymi osobami(mniej pocztówek ma Monika) do ilości pod ktora podstawiamy(niż kasia) i znowu razy 100%
35/105*100%=3500/105%=ok33,3%

mam nadzieje ze rozumiesz juz o co mi chodzi a dla ulatwienia analizy wstawilam zdanka z zadania mam nadzieje ze nie utrudnia efektu:)