Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:29:12+01:00
Grubość litosfery waha się od 60 km na obszarach zajętych przez oceany (litosfera oceaniczna) do 100-120 km na obszarach zajętych przez bloki kontynentalne (litosfera kontynentalna).
2009-11-04T17:30:54+01:00
Na kontynentach wynosi od30-40km
pod oceanami 10-20km
pod masywami górskimi 70km
2009-11-04T17:32:15+01:00
Grubość skorupy ziemskiej to 5-12 km pod dnem oceanów, 35-40 km pod kontynentami, a aż 80 km pod niedawno wypiętrzonymi górami.