Odpowiedzi

2010-04-13T19:34:57+02:00

Dają nam substancje odżywcze, bo organizmy mogą je traktować jako pokarm, niektóre z nich wytwarzają lecznicze substancje stosowane w farmakoterapii, są też potrzebne do wytworu niektórych pokarmów. Rozkładają martwą materię organiczną, czyli porządkują przyrodę, użyźniają glebę, dzięki czemu rośliny lepiej rosną, niektóre organizmy żyją z nimi w symbiozie.

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:44:19+02:00
-Grzyby wytwarzają użyteczne leki
-rzyby są sprawcami wielu chorób roślin, człowieka i zwierząt.
-mogą być wykorzystywane w biologicznych metodach zwalczania szkodników,
-Drożdże są niezbędne w produkcji wina, piwa, i przy wypieku chleba,
-rzyby są przydatne przy wyrobie serów,
-dzięki nim na ziemi nie zalegają tony liści i innych organizmów posiadających związki organiczne, bo rozkładaja materie organiczną,
-Dla człowieka grzyby są pożywieniem


pzdr:**
2 3 2