Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?

Temat to : Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań.

z góry bardzo dziękuję . ; )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:39:33+02:00
X - wróble na prawym ramieniu
2x - wróble na lewym ramieniu

2x-4 = x+4
2x = x+8 / -x
x = 8
2x = 16
16 +8 = 24

Odp. Na strachu na wróble siedziały 24 wróble .

; )
1 1 1
2010-04-13T19:40:34+02:00
X-wróble na prawym ramieniu
2x-wróble na lewym ramieniu

2x-4=x+4
2x-x=4+4
x=8
2x=2*8=16
16+8=24

Odp.24 wróbli siedziało na strachu na wróble