Odpowiedzi

2009-11-04T17:37:39+01:00
W Soplicowie znajdował się dwór szlachecki należący do rodziny Sopliców. Położony był na niewielkim pagórku porośmiętym brzozowym gajem, nad brzegiem strumienia.Do dworku prowadziła brama, zawsze otwarta.Obok budynku stała wielka stodoła. Rosła tam mięta, trawa angielska oraz jaskrawe stokrotki. W sadzie za domem znajdował sie maleńki ogródek otoczony drewnianym płotkiem.Wszystko to sprawiało, że dwór wydawał się gościnny i przyjazny, oraz dawał świadectwo temu, że należy do polskij rodziny szanującej tradycje.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:49:01+01:00
2009-11-04T17:52:37+01:00
Akcja epopei Adama Mickiewicza pt. "Pan Tadeusz" rozgrywa się w Soplicowie.Jest to wieś, którą dookoła otaczają leśne pagórki, zielone łąki, a także pola uprawne.W tej okolicy znajduje się niewielki dworek szlachecki, w którym mieszkał Tadeusz. Stoi on na pagórku w pobliżu brzozowego gaju. Dookoła niego rosną topole, ochraniają one go przed wiatrem, a latem dają cień, który chroni przed gorącymi promieniami słońca. Dworek ten jest zbudowany z drewna, jednak częściowo podmurowany. Ma białe ściany, które kontrastują z zielenią topoli. W pobliżu domu znajduje się wielka stodoła i głęboka studnia z błękitna wodą. Wokół wszystkich budynków gospodarczych rozciąga się drewniany płot i brama, która zawsze jest otwarta. W wnętrzu dworku są starodawne ściany poobwieszane obrazami bohaterów narodowych. W rogu stoi stary zegar kurantowy wygrywający melodię Mazurka Dąbrowskiego. To wszystko świadczy o patriotyzmie mieszkańców dworku. Ludzie mieszkający tam byli bardzo gościnni i gospodarni,szanowali kulturę polską i jej historię.