Odpowiedzi

2009-11-04T17:36:27+01:00
Cerbery są to psy z trzema głowami. Mity opowiadają że cerbery pilnują wejścia do hadesu. Powiedzenie pilnuje, jak cerber oznacza że pilnuje bardzo dobrze.
2 5 2
2009-11-04T17:36:40+01:00
Chodzi o to że Cerber... pies boga śmierci pilnował bardzo skutecznie bram Hadesu... Więc człowiek o którym się tak wyrazimy np. Nie chce wydać czyjejś tajemnicy lub nie chce kogoś gdzieś wpuścić ( czegoś "zazdrośnie" broni)
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:36:44+01:00
CERBER – w mitologii greckiej trzygłowy pies, który strzegł wejścia do świata zmarłych. Potocznie coś lub ktoś czujnie pilnujący i zajadle broniący dostępu do czegoś
4 5 4