,,Piraci z Łajby z tego są znani,
Że zawsze modnie chodzą ubrani.
Kiedyś nosili koszulki w paski,
Teraz ich oczy zdobią przepaski.
Co trzeci pirat z owej załogi
Przepaską lewe oko ozdobił.
Prawe pod taką przepaską chowa
Całej załogi równo połowa.
Siedmiu z powodu kiepskiego wzroku
Nie chce przepaski nosić na oku.
I to już wszyscy-starsi i młodzież.
Ile piratów uległo modzie?

PROSZĘ SZYBKO NA JUTRO BARDZO PILNIE MI JEST POTRZEBNE!!;]
Z GÓRY DZIĘKUJE^^

ROZWIĄZAĆ JAKO RÓWNANIE!!

2

Odpowiedzi

2010-04-13T19:52:19+02:00
1/3: piratów nosi przepaskę na lewym oku
1/2: piratów nosi przepaskę na prawym oku
1/2 + 1/3 = 5/6: nosi przepaskę
1/6 nie nosi przepaski

1/6: całości to 7 osób

Liczba piratów; 7 * 6= 42 osoby

42-7=35

odp.Uległo tej modzie 35 osób

*(razy)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:57:05+02:00
Ilość piratów z przepaską na lewym oku: 1/3x - 14
ilość piratów z przepaską na prawym oku: 1/2x - 21
ilość piratów bez przepaski: 7
ilość wszystkiech piratów: x - 42

1/2x+7+1/3x=x |*6
2x+42+3x=6x
5x+42=6x |-42
5x=6x-42 | -6x
-x=-42 | *(-1)
x=42
42-7=35

Odp.: Uległo modzie 35 piratów.