Daje Najlepszą!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Twierdzenie Pitagorasa w układzie współrzędnych
Czy trójkąt o wierzchołkach:A=(-3,-2),B=(4,1),C=(-1,3) jest rownoramienny?

Pliska zrobcie dobrze to zaanie...

3

Odpowiedzi

2010-04-13T19:51:24+02:00
A=(-3,-2) B=(4,1) C=(-1,3)
IABI=√[(4-(-3))²+(1-(-2))²]=√[(4+3)²+(1+2)²]=√(7²+3²)=√(49+9)=√58
IBCI=√[(-1-4)²+(3-1)²]=√[(-5)²+2²]=√(25+4)=√29
ICAI=√[(-3-(-1))²+(-2-3)²]=√[(-3+1)²+(-5)²]=√[(-2)²+25]=√(4+25)=√29
trójkąt ABC jest równoramiennym, bo IBCI=ICAI


Tylko nie wiem czy wy tak robicie to w szkole.
POzdrawiam
2010-04-13T19:55:28+02:00
Hmm, może spróbuję Ci to wyjaśnić ;).
Najpierw narysuj układ współrzędnych (dwie osie X(pozioma) i Y(pionowa) przecinające się pod kątem prostym, miejsce ich przecięcia to zero, potem np, co jedną kratkę w zeszycie masz jedną jednostkę, 1, 2, 3 itd.). Dalej to już przypomina grę w statki, np. dla pierwszego punktu wyszukujesz na osi X -3 <z lewej strony układu), a potem wodzisz palcem pionowo (wzdłuż osi Y) do -2. Tam stawiasz kropeczkę. Gdy masz już trzy kropeczki łączysz je liniami prostymi i powstaje trójkąt. Mierzysz jego długości i sprawdzasz, czy suma kwadratu przyprostokątnych równa się kwadratowi przeciwprostokątnej. To wszystko ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T20:03:59+02:00
Zaznacz punt D=(4;-2) i punkt E=(-3;3)
d - ramię trójkąta naprzeciwko punktu D
e - ramię trójkąta naprzeciwko punktu E

7 ² + 3² = d²
49 + 9 = d²
d² = √58

5² + 4² = e²
25 + 16 = e²
e² = √41

√58 ≠ √41

Odp: Trójkąt nie jest równoramienny.