Pan Jan kupił na giełdzie 1000 akcji firmy Impet po 6,50 zł oraz 500 akcji firmy Naprzód po 11 zł. Po miesiącu wartość akcji Impetu spadła o 10 % a firmy Naprzód wzrosła o 10 %. Czy pan Jan zyskał czy stracił, kupując te akcje? Ile złotych?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:47:19+01:00


Impet -6500zł
Naprzód-5500zł
6500+5500=12000zł

Impet10% z 6,5=0,65
6,5-0,65=5,85zł
1000*5,85=5850
10%z11=1,1
11+1,1=12,1
12,1*500=6050
6050+5850=11900

Odp. Pan Jan stracił 100 zł.
2 3 2
2009-11-04T17:52:32+01:00
1000 x 6,5 = 6 500 zł-wydane pieniadze na akcje firmy Impet
500 x 11 = 5 500- wydane pieniadze na akcje firmy Naprzód
6500 - 650(10%) = 5 850 zł-kwota po spadku akcji Impetu
5 500 + 550(10%) = 6 050 zł - kwota po wzroscie akcji Naprzód
12000-11900= 100 zł
Odp: Pan Jan Stracił 100 zł kupując te akcje

Jeżeli pomogłem daj najlepszą odpowiedz,tobie wroci sie troche punktow a ja dostane wiecej punktow:)

2 3 2
2009-11-04T18:03:20+01:00
Impet 6500zl,Naprzód 5500zl
impet spadła o 10% czyli cena 5850 zl
naprzód zdrożała o 10% to jest 6050 zl
Suma pierwszych akcji dała nam 12000zl,a po obniżakch i zwyżkach wynosi 11 900zl
jan stracił na akcjach 100zl :)