Odpowiedzi

2010-04-13T20:05:31+02:00
A)P=d/MRT ; M
m = d/PRT
b)f=9/5c+32 ; c
c = (f-32)*5/9
c)s=vt+at²/2 ; a
a = [2(s-vt)]/t²
d)F=GMm/r² : m
m = (Fr²)/(GM)

Wyznacz x z poniższych wzorów
a)a=x/a-5x
x = a/-2
b)p=a+x+ax
x = (p-a-x)/a
c)m=(x+1+p-3x)
x = (m-1-p)/-2
d)w=1/x+p
x = 1/(w-p)
39 4 39
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T20:18:34+02:00
Z podanych wzorów fizycznych wyznacz wskazane wielkości

a)P=d/MRT | x MRT
PMRT=d | :PRT
M= d/PRT

b)f=9/5c+32 | x (5c+32)
f(5c+32)=9
5fc+32f=9
5fc=9-32f | :5f
c=9-32f/5f

c)s=vt+at²/2 | x2
2s=vt + at²
2s-vt=at² |t²
a=2s-vt/t²

d)F=GMm/r² | x ( r²)
Fr²=GMm | :GM
m=Fr²/GM


Wyznacz x z poniższych wzorów
a)a=x/a-5x
tego nie wiem...... :(

b)p=a+x+ax
p-a=x+ax
p-a=x(1+a) | : (1+a)
x=p-a/1+a

c)m=(x+1+p-3x)
m=-2x+1+p
-2x=m-1-p | :(-2)
x=m-1-p/2

d)w=1/x+p |x (x+p)
wx+px=1
x(w+p)=1
x=1/w+p
22 3 22