1.Do popularnej miejscowości dojechać mozna lokalnymi drogami o długości 230 km , lub autostradą liczącą 250 km . Za jazdę autostradą trzeba zapłacić 10 zł . Oblicz o ile tańsza będzie podróż drogami lokalnymi zakładając że samochód spala na obu trasach 6 l paliwa na 100 km , a 1 l benzyny kosztuje 4 zł.

2. 2285m <kwadratowych> ile to km??

3

Odpowiedzi

2010-04-13T20:00:06+02:00
2010-04-13T20:06:37+02:00
300 km - 3 l paliwa
230 km - x l
x = 230 * 3 / 300
x=2,3 l
2,3 l * 4 zł = 9,20 zł
10 zł - 9,20 zł = 0,80 gr
Odp. Podróż będzie tańsza o 80 gr.

228.5 km
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T20:08:13+02:00
230km = 13,8l * 4 = 55.2zł
250km= 15l *4 zł= 60 zł

60+10=70
70-55,2=14,8
droga bedzie tansza o 14,80 zł
zad2.
0,2285km kwadratowego = 228,5km