Odpowiedzi

2010-04-13T20:06:12+02:00
1. Rachunek sumienia. - Przypominamy sobie wszystkie grzechy.
2.Żal za grzechy - załujemy naszych grzechów co zrobilismy źle
3. Mocne postanowienie poprawy - obiecujemy poprawe
4.Szczera spowiedź spowaidamy sieze wszystkiego nicego nie zapomnianjav
5. Zadośuczynienie odprawiwasz pokute
1 5 1
2010-04-13T20:07:21+02:00
1. Rachunek sumienia
Pierwszym warunkiem jest uświadomienie sobie swoich błędów, grzechów.
2. Żal za grzechy.
By prosić Boga o odpuszczenie grzechów, musisz ich szczerze żałować. Są 2 rodzaje żalu: żal doskonały i żal niedoskonały.
Żal niedoskonały to żal wynikający ze strachu przed karą Bożą bądź wynikający z wyrzutu sumienia (nie jest to żal - uczucie, więc niekoniecznie musi być w ten sposób odczuwalny)
Żal doskonały to żal wynikający z miłości do Boga. Żałujesz, bo jest ci przykro że krzywdzisz Miłość Bożą.
3. Postanowienie poprawy
- to chyba nie wymaga tłumaczenia
4. Szczera spowiedź
Nie wolno zatajać grzechów w trakcie spowiedzi, a grzechy zapomniane należy przy następnej spowiedzi dodać, w przeciwnym razie spowiedź jest nieważna.
5. Zadośćuczynienie Bogu i bliźniemu.
Pokuta zadana przez kapłana i zadośćuczynienie bliźnim - może się wiązać z postanowieniem poprawy, np. zwrot skradzionych rzeczy, bądź postanowienie nie grzeszenia wobec innych w określony sposób.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T20:08:19+02:00
1.Rachunek sumienia. (przypomnienie wszystkich grzechów jakie się popełniło)
2.Żal za grzechy. (żałowanie za grzechy, które się popełniło)
3.Mocne postanowienie poprawy. (musisz postanowić, że już tego nie zrobisz)
4.Szczera spowiedź. (nie można kłamać na spowiedzi tylko mówić prawdę)
5.Zadośćuczynienie Panu Bogu i bliźniemu. (wynagrodzenie krzywd komuś kogo się obraziło)
1 5 1