ZADANIE POTRZEBNE NA TERAZ, PROSZĘ O SZYBKIE ROZWIĄZANIE MI TEGO ZADANIA. za dobre rozwiązanie daje NAJ !! :)
* * *
W pewnym trójkącie równoramiennym kąt przy podstawie jest o 30 (stopni) większy od kąta między ramionami. Jakie miary mają kąty tego trójkąta ?
* * *
AHA< DOKŁADNE ROZPISANIE NA 'x' itp. nie sam wynik. bo zgłosze spam !
z góry dziękuje ; *

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T20:08:16+02:00
Kąt przy podstawie = x+30
kąt między ramionami = x
2 (x + 30 ) + x = 180
3x + 60 = 180
3x = 180 - 60
3x = 120 / 3
x = 40
kąty tego trójkąta to : 70 , 70 , 40
1 5 1
2010-04-13T20:12:06+02:00
Dane:
x------>kąt między ramionami
x+30--->kąt przy podstawie
Szukane:
miary kątów
--------------------------
w trójkącie rownoramiennym kąty przy podstawie są równe
x+2*(x+30)=180
x+2x+60=180
3x=180-60
3x=120
x=40------->miara kąta między ramionami
x+30=40+30=70--------->miara kąta przy podstawie
Spr
L=x+2*(x+30)=40+2*(40+30)=40+2*70=40+140=180
L=P
2010-04-13T20:12:36+02:00
Kąt miedzy ramionami = x
kat przy podstawie = x+20
zwazywszy na fak,że jest to trójkąt równoramienny to oznacza,że katy przy podstawie są takie same czyli drugi kat przy podstawie też ma x+20

równanie:
x+30+x+30+x= 180stopni
3x=180-60
3x=120
x=40 stopni
odp. kąt między ramionami ma 40 stopni a katy przy podstawie po 70 co daje 180