Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T20:20:23+02:00
Nazwa orogenezy kaledońskiej pochodzi od Gór Kaledońskich, które powstały w tym okresie.

O. alpejska:
*Alpy
*Himalaje
*Andy

O. hercyńska:
*Góry Smocze
*Wielkie Góry Wododziałowe
*Ural
*Harz

O. kaledońska:
*Góry Skandynawskie
*Ałtaj
*Góry Kaledońskie
3 3 3
2010-04-13T20:45:45+02:00
1) Nazwa orogenezy pochodzi od słowa Caledonia, które oznacza po łacinie Szkocję.
2) góry powstałe w orogenezie kaledońskiej:
-Góry Kaledońskie
-Sajany
-Ałtaj
-Wielkie Góry Wododziałowe
-pólnocny Tien-Szan
-góry Zachodniego Kazachstanu
-----"--------w orogenezie alpejskiej:
-Pireneje
-Alpy
- Apeniny
-Bałkan
- Karpaty
-Góry Krymskie
-Kaukaz
--------"---------w orogenezie hercyńskiej
-Wogezy
-Harz
-Ural
-Appalachy
- Góry Smocze
-Ałtaj
-Tien-Szan
- Sudety
1 1 1
2010-04-13T20:59:17+02:00
Nazwa Kaledońska pochodzi od Gór Kaledońskich, które powstały w tym okresie.

Góry Alpejskie
-Alpy
-Himalaje
-Andy

Góry Hercyńskie
-Góry Smocze
-Wielkie Góry Wododziałowe
-Ural
-Harz

Góry Kaledońskie
-Góry Skandynawskie
-Ałtaj
-Góry Kaledońskie
2 3 2