Odpowiedzi

2009-11-04T17:45:07+01:00
Mitologia jest zbiorem opowieści o bogach, bóstwach, herosach. W starożytnej Grecji postaci będące celem kultu podlegały antropomorfizacji. Oznacza to, że nie tylko wyglądem przypominały ludzi, ale także zachowaniem, skłonnościami, właściwościami. Może raczej tłumaczono sobie, że to ludzie są stworzeni na kształt bogów: piękni – od pięknych bogów, a brzydcy ludzie – pokracznym bogom podobni. Mitologia zawiera szereg przygód wojennych, morskich, podróżniczych; romanse, zdrady, kary i knowania przeciwko niewiernym, szaleńcze zabawy
orgiastyczne, bratobójstwo, kazirodztwo – wszystko, co może się zdarzyć w ludzkich związkach. Oczywiście nie zabrakło ideałów dobra, moralności, prawości, wierności
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:47:54+01:00
Mitologia jest to zbiór mitów, czyli opowieści o Bogach i herosach. Historie te były przekazywane z pokolenia na pokolenie ustanie, by wreszcie je spisać. Mitologia funkcjonuje w danej religii lub społeczności.Mitologię stanowią podstawę kulturową prawie wszystkich społeczeństw i narodów.
2009-11-04T17:48:03+01:00
Mitologia-zbiór opowiadań o bogach i bohaterach w danej społeczności.Mają wpływ na rozwój kultury,społeczeństwa i narodu.Mitologia to także nauka zajmująca sie badaniem mitów.