Zad.1
Oznacz niewiadomą dowolną literą,a następnie zapisz i rozwiąż odpowiednie równanie:
b)W trzech klasach szóstych jest razem 72 uczniów.W klasie 6"a" jest 26 uczniów,a w klasie 6"b" jest tylke samo uczniów co w klasie 6"c''.Ilu uczniów liczy klasa 6"b"??
c)Karolina ma 3 razy więcej pocztówek niż Asia,a razem mają 76 pocztówek.Ile pocztówek ma Asia??
d)Tomek zebrał o 12 grzybów więcej niż Artur,a razem zebrali 96 grzybów.Ile grzybów zebrał Artur??

pliss szybko:**

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T20:24:43+02:00
B) x- liczba osób w kl 6b= liczba osób w kl 6c
72=26+2x
46=2x
x=23

c)x- liczba pocztówek Asi
x+3x= 76
4x=76
x=19

d)x- liczba grzybów które zebrał Artur
x+x+12= 96
2x=84
x=42
2010-04-13T20:29:00+02:00
A. 26+x+x=72
2x=72-26
2x=46\:2
x=23

w klasdie b jest 23 uczniow.

b.asia=x
karolina=3x
x+3x=72
4x=72\:4
x=18
asia ma 18 pocztówek
c. Tomek=x+12
Artur=x
x+x+12=96
2x=96-12
2x=84\:2
x=42
artur zebrał 42 grzyby
2010-04-13T20:32:14+02:00
B)
a+b+c=72
26+46÷2=72
26+23+23

odp , w klasie 6b jest 23 uczniów.

c)
3x+x=76
4x=76 | ÷4
x=19

asia ma 19 pocztówek.

d)
x+(x+12)=96
2x=84
x=42

artur zebrał 42 grzyby