Odpowiedzi

2010-04-13T20:27:14+02:00
2010-04-13T20:43:07+02:00
4,5kg-2kg=2,5kg waży groch z kapustą

waga grochu=x
waga kapusty=4x

x+4x=2,5kg
5x=2,5
x=2,5:5
x=0,5kg waży groch
4×0,5kg=2kg waży kapusta
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T20:44:03+02:00
Kapusta i groch razem ---> 4,5-2 czyli 2,5
groch ---> x
kapusta ----> 4x
4x+x=2,5
5x=2,5
x=0,5kg <---- groch
4*0,5=2kg<----kapusta

Odp:Groch waży 0,5 kg a kapusta 2 kg.