Odpowiedzi

2010-04-13T20:28:06+02:00
Dane:
x - koszt bluzki
x + 67 zł - koszt sukienki
3x - koszt żakietu

Równanie:
x + x + 67 + 3x = 532
5x + 67 = 532 | -67
5x = 465 | :5
x = 93 - cena bluzki

x = 93 - cena bluzki
3 * 93 = 279 - cena żakietu
93 + 67 = 160 - cena sukienki

Odpowiedź: Bluzka kosztowała 93 zł, sukienka - 160 zł, a żakiet - 279.

Sprawdzenie:
160 zł + 279 zł + 93 zł = 532 zł

------------------------------------

Wy dopiero przy tym ;p ?
Na 100% dobrze miałam to na lekcji ;-)
1 5 1
2010-04-13T20:30:24+02:00
Pani Ewa kupiła sobie bluzkę , sukienkę i żakiet.Razem zapłaciła 532zł.Sukienka kosztowała o 67zł więcej niż bluzka,a żakiet 3 razy więcej niż bluzka.Ile kosztowała bluzka,ile sukienka a ile zakiet??
x------------>cena bluzki
x+67------->cena sukienki
3x------->cena żakietu
x+x+67+3x=532
5x=532-67
5x=465
x=93----->cena bluzki
x+67=93+67=160--------->cena sukienki
3x=3*93=279----------->cena żakietu
Spr
93+160+279=532
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T20:44:18+02:00
X - bluzka
x+67zł - sukienka
3x = żakiet

x+x+67+3x =532
5x=532-67
5x=465 |:5
x=93 - cena bluzki

93+67=160 - cena sukienki
3*93=279 - cena żakietu