Samochód rusza z przyspieszeniem 2m/s ²
a) jaka prędkość uzyska po 10s?
b) jaka drogę uzyska po 10s?
c) po jakim czasie prędkość będzie równa 24 m/s?



ps. piszcie wzory wszystko, jak to obliczyliście!!!
Potrzebuje to na jutro.
Z góry dziękuje :))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:53:43+01:00
A = 2ms/^2
V= at
S= at^2/2

a) V = 2 * 10s
V = 2m/s

b) S = 2*10^2/2
S = 100m

c)
24m/s = 2*t
t = 12s
2009-11-04T18:06:19+01:00
Samochód rusza z przyspieszeniem 2m/s ²
a) jaka prędkość uzyska po 10s?
b) jaka drogę uzyska po 10s?
c) po jakim czasie prędkość będzie równa 24 m/s?
______________________________
a). [V] = [a] × [t]
2 m/s² × 10 s = 20 m/s
---------
b). [s] = [a] × [t]²
[s] = 2 m/s² × 10² s² {s² się skrócą}
[s] = 2 m × 10²
[s] = 2m × 100

[s] = 200 m
-----------
c). [t] = √([V] ÷ [a])
[t] = √(24 m/s ÷ 2 m/s²) {jednostki się skrócą do s}
[t] = √12
[t] = 2√3

********************************************************************************

FINITO :P