Zad. 1 W stawie pana Ludwika pływają grube ryby , a także płotki i leszcze . Grube ryby stanowią 5% wszystkich ryb , a płotki - 80 %
pozostałych . Leszcze w tym stawie jest 38 . Ile grubych ryb pływa w tym stawie ?




zad.2 W szkole podstawowej nr 14 uczy się 930 uczniów . Liczba dziewcząt stanowi 86 % liczby chłopców . Oblicz , ilu chłopców i ile dziewcząt uczy się w tej szkole.

3

Odpowiedzi

2010-04-13T20:38:36+02:00
Zad1)
5% to grube ryby
95% to plotki i leszcze

leszczy jest 38

plotki stanowia 80% pozostalych ryby czyli 80% z tych 95% wszystkich ryb
czyli 38 leszczy to 20% pozostalych ryb, co daje
38=20%
x=100%

x=190 tyle jest pozostalych ryb czyli
38 leszczy i 152 plotki

190 to 95% wszystkich ryb, grubych jest 5% wiec

190=95%
x=5%

x=10

Zad2)
86%=0,86
chlopcy-x
dziewczęta-0,86x
x+0,86x=930
1,86x=930|:1,86
x=500
chłopcy-500
dziewczęta-0,86*500=430
LICZĘ NA NAJ... .proszę?
2010-04-13T20:40:27+02:00
1.
x-ilosc ryb
5%x-grube ryby
(x-5%x)*80%-plotki
36-leszcze

5%x+(x-5%)*80%+36
0,05x+0,8x-0,04x+36=x
-0,19x=-36/:-019
x=200
0,05x=10
Odp.W stawie pływa 10 grubych ryb.

2.
930 - liczba wszystkich uczniów
a - liczba chłopców
86%=0,86
0,86a - liczba dziewcząt

a+0,86a=930
1,86a=930
a=500
930-500=430

Odp. W szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewcząt
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T20:47:57+02:00
Zad 2
x-liczba chłopców
86%x- liczba dziewczyn
x+86%x=930
x+0,86x=930
1,86x=930/:1,86
x=500(chłopcy)
86%x=0,86*500=430(dziewczyny)

zad1
x-wszystkie ryby
5%x-grube ryby
80%(x-5%x)-płotki
38-leszcze
5%x+80(x-5%x)+38=x
0,05x+0,80x-0,0400+38=x
0,05x+0,80x-0,04x-x=-38
-0,19x=-38/:-0,19
x=200-wszystkie ryby
5%x=0,05*200=10-liczba grubych ryb
proszę o Naj. DOBRZE NA 100%;)