Do tego tekstu Odp.
1.Wskaż fragmenty , w których ujawnia się narrator tekstu.
2.Określ rodzaj narracji w tekście Artysta.
3.Dlaczego słowa Kogut i Lis zostały napisane wielką literą?
4.Jaki gatunek literacki reprezentuję utwór Artysta. Odpowiedz uzasadnij.
!jak znasz chociaż na 1 odpowiadać ;)

Artysta
Kogut przeczytał ogłoszenie: „Potrzebuje-
my zwierząt –Cyrk”.
–Zgłoszę się – powiedział składając gazetę.
– Zawsze chciałem być artystą.
Po drodze snuł wielkie plany:
–Sława ipieniądze. Amoże nawet wyjazdy
za granicą.
– I z powrotem – dodał Lis.
–Dlaczego z powrotem? Za granicą podpi-
szę kontrakt zMetro Godwyn Meyer.
Dyrektor przyjął go na świeżym powietrzu,
gdzie urzędował. Właśnie rozwijano namiot
cyrkowy. Ja i Lis zatrzymaliśmy się opodal.
–Bardzo mi miło, że pan się do nas zgłasza.
Można poznać pana godność?
– Lew – przedstawił się Kogut krótko.
–Lew? – zdziwił się dyrektor. –Czy jest pan
tego pewny?
–Ewentualnie tygrys.
–No dobrze. Wobec tego niech pan zaryczy.
Kogut zaryczał, jak umiał.
–Owszem, nieźle, ale są lepsze lwy od pa-
na. Gdyby pan zgodził się na koguta, to co in-
nego. Wtedy mógłbym pana zaangażować.
– Ja dla pana przyjemności nie będę uda-
wał ptaka – obraził się Kogut.
– Żegnam wobec tego.
W drodze powrotnej Kogut milczał ponu-
ro. Wreszcie nie wytrzymałem.
–Co ci strzeliło do głowy, dlaczego chciałeś
grać lwa?
– Jak to, dlaczego… – odpowiedział za niego
Lis. –Czy widziałeś kiedy artystę bez ambicji?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T20:54:00+02:00
1.) "Ja i Lis zatrzymaliśmy się opodal."
"Wreszcie nie wytrzymałem. "

2.) Narracja pierwszoosobowa - ja tam byłem, brałem udział.

3.) tego zabardzo nie wiem przymuszczam ,że główni bohatere. naprawdę tego nie wiem.

4.) To utwór Epicki opowiadanie gdyż;
- zdarzenia są zmyślone
- zdarzenia przedstawia narrator


:)...
4 4 4
2010-04-13T21:00:33+02:00
1.Kogut przeczytał, powiedział, itp
2.narracja 3- osobowa