1. Staszek złowił 15 płoci, które ważyły razem 2,7kg. Ile przeciętnie ważyła jedna płotka?
2. Pełne pudełko z zapałkami waży 9,76g, a puste pudełko waży 4g. Ile przeciętnie waży jedna zapałka?
3. Po ostrzyżeniu 76 owiec otrzymano 247 kg wełny. Ile wełny uzyskano przeciętnie z jednej owcy?

3

Odpowiedzi

2010-04-13T20:52:23+02:00
Zad1)
15-2,7
1-x
1*2,7:15=0.18


Zad2)

Waga pudełka i zapałek: 9,76g
Waga pudełka: 4g
9,76g - 4g = 5,76g

Waga zapałek: 5,76g
Ilość zapałek w pudełku: 48

5,76g : 48 = 0,12g

Waga jednej zapałki: 0,12g

Zad3)

247kg : 76=3.25

Odp. Z jednej owcy otrzymano przecietnie 3,25 kg welny

Proszę liczę na naj
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T20:53:13+02:00
1.
2,7:15=0,18kg
2.
9,76g-4g=5,76g
5,76g:48szt=0,12g
3.
247kg:76=3,25kg
1 5 1
2010-04-13T20:53:25+02:00
Zad 1

15-2,7
1-x

15x=2.7 / : 15
x =0,18

Zad2)

Waga pudełka i zapałek: 9,76g
Waga pudełka: 4g
9,76g - 4g = 5,76g

Waga zapałek: 5,76g
Ilość zapałek w pudełku: 48

5,76g : 48 = 0,12g

jedna zapałka: 0,12g

zad 3
76--247
1-x
76x= 247 / :76
x=3,25
1 1 1