Odpowiedzi

2010-04-13T20:56:30+02:00
Nie wiele o niej wiadomo. Mieszkała w Pongchon z rodziną. Jej dzieci zostały katolikami, w przeciwieństwie do jej męża, który nie został ochrzczony. Po aresztowaniu w czasie prześladowań Magdalena Ho Kye-im była torturowana. Została ścięta 26 września 1839 r. w Seulu w miejscu straceń za Małą Zachodnią Bramą razem z 8 innymi katolikami. Spośród jej dzieci z powodu wiary katolickiej stracono Magdalenę Yi Yong-hui (20 lipca 1839 r.) oraz Barbarę Yi Chong-hui (3 września 1839 r.)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T21:07:14+02:00
Św. Magdalena Yi Yong-hui ur. 1809 r. w Korei – zm. 20 lipca 1839 r. w Seulu – męczennica.
Życiorys:
Urodziła się w biednej, ale szlacheckiej rodzinie. Jej matka Magdalena Ho Kye-im, starsza siostra Barbara Yi Chong-hui i ciotka Teresa Yi Mae-im były katoliczkami. Jej ojciec był poganinem nienawidzącym katolików, tak, że musiały wyznawać swoją wiarę w sekrecie. Ojciec chciał ją wydać za mąż za poganina, ale ona pragnęła żyć jako dziewica i sprzeciwiła się jego życzeniu. Postanowiła uciec. W nocy założyła stare ubranie i wyszła z domu biorąc rzeczy, w których chodziła na co dzień. Poszła do lasu i skaleczyła się tak, żeby płynęła krew. Spryskała krwią ziemię i ubrania, które podarła i porozrzucała wokół drogi. Wcześnie rano udała się do Seulu do swojej ciotki Teresy Yi Mae-im, której wszystko opowiedziała. W tym czasie poszukiwała jej rodzina, a jej matka była zrozpaczona. Jeden z wujów w lesie znalazł ślady krwi i jej ubrania. Stwierdzono, że została rozszarpana przez tygrysa. Jej ojciec wynajął kilku myśliwych, żeby schwytali tygrysa. Po 3 miesiącach jej matka poznała prawdę, a ponieważ przestała okazywać smutek ojciec zorientował się, że ona coś wie. Obiecał już nie zmuszać córki do małżeństwa i żona opowiedziała mu wszystko. Udał się on z pośpiechem do Seulu i był bardzo szczęśliwy znalazłszy córkę bezpieczną w domu Teresa Yi Mae-im. Pozwolił pozostać jej w domu ciotki w Seulu. W czasie prześladowań Magdalena Yi Yong-hui i 3 inne pobożne kobiety same oddały się w ręce policji. Została ścięta w Seulu w miejscu straceń za Małą Zachodnią Bramą 20 lipca 1839 r. z 7 innymi katolikami.
Beatyfikowana 5 lipca 1925 r. przez papieża Piusa XI, kanonizowana 6 maja 1984 r. przez Jana Pawła II.