Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T13:33:51+01:00
Można daną substancję zostawić w otwartym pojemniku na powietrzu. Jeśli dana substancja zmieni swoją masę lub objętość to jest higroskopijna(pochłoneła wilgoć z powietrza).
Przykład zastosowania substancji higroskopijnych w życiu codziennym:
-woreczek dodawany do obuwia, aby ,,wysysaly'' pot z powietrza w obuwiu
-Osuszacz powietrza- pochłania wodę, która skrapla się do zbiornika
2009-11-05T14:51:15+01:00
Trzeba zosatwić je za powietrzu i jeśli zaczną się rozpuszczać to znaczy że są higroskopijne
zastosowanie
w produktach spożywczych, żeby zapobiegać ich zawilgoceniu