Odpowiedzi

2010-04-13T21:21:23+02:00
-hartowanie organizmu,
-ruch na świeżym powietrzu,
-racjonalne odżywianiu się,-
-unikanie nałogów,
-podnoszenie sprawności fizycznej organizmu,
-odpowiednie do pory roku ubieranie się, a szczególnie nie przegrzewanie organizmu,
-unikanie przebywania w dusznych, przegrzanych pomieszczeniach (wietrzenie pomieszczeń),
-unikanie kontaktu z osobami chorymi.
2010-04-13T21:21:57+02:00
Na właściwą prace układu oddechowego wpływają różne czynniki jak: stopień rozwoju płuc,silnie mięśnie oddechowe i wysklepienie klatki piersiowej. Sprawne funkcjonowanie układu oddechowego bywa zakłócane przez choroby zakaźne szerzące się drogą kropelkową, np. angina, grypa, katar, zapalenie płuc i oskrzeli gruźlica, odra.Należy zapobiegać chorobom poprzez unikanie kontaktu z osobami chorymi, przestrzeganie zasad higieny osobistej a także poddawanie sie szczepieniom ochronnym. Ważne jest również hartowanie organizmu i uprawianie sportu.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T21:22:05+02:00
1. Jak chronić układ oddechowy?
- wdychać powietrze przez nos;
- nie wyziębiać organizmu;
- ubierać się stosowanie do pogody;
- nie lekceważyć żadnych oznak infekcji;
ograniczać kontakty z chorymi;
- unikać przebywania w pomieszczeniach, w których jest dużo dymu papierosowego;
2. Choroby układu oddechowego.
a) Wywołane przez bakterie:
- angina;
- gruźlica;
- zapalenie płuc i oskrzeli;
b) Wywołane przez wirusy:
- grypa;
- nieżyt nosa (katar);
c) Wywołane przez zanieczyszczenia powietrza:
- pylica;
- alergia;
- astma;
- rak płuc;

Proszę.
;))
1 5 1