Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T21:15:06+02:00
Pole trójkąta ABC/pole trójkąta A'B'C'= kwadrat skali podobieństwa
pole trójkąta ABC/pole trójkąta A'B'C'= k²
18/2=k²
9/1 = k²
3/1 = k

Skala podobieństwa jest równa 3 , zatem obwód trójkąta A'B'C' będzie trzykrotnie mniejszy od obwodu trójkąta ABC
zatem Obwód A'B'C'= 1/3 * 33 cm = 11 cm
8 4 8
2010-04-13T21:15:09+02:00
18:2= 9^ (trojkat jest podobny w skali 3)
33*3 = 11
1 5 1
2010-04-13T21:52:24+02:00
18/2 i 9/1 i 3/1

więc

33 / 3 = 11

obwód wynosi 11
1 5 1