Basen,którego wymiary wynoszą 25m x 10m x 2m napełniono wodą do wysokości 1,98m. Ile litrów wody wyleje się z basenu, jeżeli zanurkuje w nim jednocześnie 100osób? w obliczeniach przyjmij, że ciało człowieka ma objętość około 0.06m³.

2

Odpowiedzi

2010-04-13T21:25:13+02:00
V basenu = 25m * 10m * 2m = 500m^3
V wody w basenie = 25m * 10m * 1.98m = 495m^3
Vb - Vwb = 500m^3 - 495m^3 = 5m^3
V ciał pływaków = 0.06m^3 * 100 = 6m^3

V wylanej wody = 6m^3 - 5m^3 = 1m^3 = 1000l

Odp.: Z basenu wyleje się 1000 litrów wody.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T21:25:33+02:00
A=25m
b=10m
h=2m
V=a*b*h=25m*10m*2m=500m³
V=25m*10m*1,98m=495m³
V=100*0,06m³=6m³
495m³+6m³=501m³
501m³-500m³=1m³
1m³=1000dm³=1000l

Z basenu wyleje się 1000l wody.
2 5 2