Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T18:05:20+01:00
Sofistyka-świadome posługiwanie się nieuczciwym argumentem w celu udowodnienia fałszywego stwierdzenia
44 1 44
2009-11-04T18:08:04+01:00
Sofistyka to ruch umysłowy stworzony w czasach starożytnej Grecji (dokłądnie w V w p.n.e.).
Sofiści twierdzili, że każdy człowiek, żyjąc w innym świecie, odbiera inne wrażenia, które stanowią rzetelne źródło poznania.
Doprowadziło to do relatywnej koncepcji prawdy, a w efekcie do wielu sprzeczności.
Sofiści argumentowali swoje oponie stosując dwuznaczne odpowiedzi i wieloznaczne pojęcia.
Głównymi przedstawicielami filozofii sofistycznej byli Protagoras i Gorgiasz.
43 4 43